Thursday, November 18, 2010

CORET-CORET


Salam..

Bahagia rasa bulan nih..Dapat balik dua kali ke rumah tercinta. Walaupun sekarang tengah get ready untuk final...Tapi raya tetap raya!!!huhu..Selamat Aidiladha..Banyak kali jugak berfikir nak balik or taknak..Berkat pujukan, baliklah daku ke rumah yang belum lagi dicintai... Bila teringat nak balik dah ke asrama 22hb nih teringat pula dekat budak-budak PIP July-Dec 2010.. Diorang batch pertama yg aku pernah lead dlm asrama. Memang payah tapi aku lega sebab diorang boleh lagi dilenturkan...InsyaAllah dan Alhamdulillah..Belum ada lagi lah antara budak2 tuh yang tanam periuk api kat bilik a
ku yang cun tu..At least se"noti-noti" diorang tetap menghormati aku as ketua aras diorang..


Hmm.Aku dah bagitau umi yang aku keje jual air kat cafe kolej..Huhu..Memang gelabah beb masa first day keje..Tapi dengan bekerja tu lah aku dpt menghargai masa.Ongkos pon masyuk.. Memang berbaloi. Betul tau,dengan jual air nih dpat aku meningkatkan soft-skill dan juga sillaturrahim antara aku dan ramai manusia..Selain tu,menguji kesabaran bila ada yang datang nak ngadu "Air ni manis sangat lah" , "Air ni kelat,sape buat?", "Teh ais nih cair" dan macam-macam lagi...Aku just terima komen2 tuh dengan lubang idong terbukak luas menarik nafas..."Saabaaaarrr...Takde masalah...Sikit punya hal Balqisy..."..

Keje-keje jugak..Orang ramai yang pelik tengok aku,syera,ude n dina keje..Takde EUT kerrr?? Oh oh oh semestinya ada kawan2..Lecturer2...Puan2 n Tuan2...Keputusan untuk bekerja nih diambil atas desakan kitorang risau kitorang tak dapat minum nanti kalo Ida,Cuya,Nad n Wani tak bukak gerai air tuh..Dengar jer berita yang diorang nak ambik cuti bersalin,eh,cuti nak final exam,kitorang terus tergerak menjadi penyelamat kepada beribu tekak orang termasuk tekak sendiri...Walhal boleh jer wat air sendiri..Entahlah..huhu..No komen lagi..


So aku mesti wat betul2 untuk EUT nanti supaya aku sendiri tak menyesal dengan keputusan ajaib aku tuh..Masa aku tulis post nih,aku masih lagi mempunyai 3 paper yang belum dijawab..HTML,BIS dan juga English..Sebenarnya malas nak study tapi aku fikirkan keberkatan elaun yang aku dapat tuh,aku memang tak boleh duk diam..Kang sape nak jawab kat akhirat kalo Allah tanya..Takut aku..Duit family lagi...Waduh2 tak sanggup ler..Maka, nak tak nak aku mesti study dan aku akan sematkannya kerana Allah SWT.

Lastly,aku ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha,kepada para penjawab final exam, semoga result kalian mumtaz,kepada adik2,ika semoga tak lah mati enjin lagi yer nanti and ija toksah sibuk nak keje..Tgk wayang pun tak lepas..hihi...Okeh sekian coret-coret dari ana..
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment